última hora

¡FELÍS DÍA LA LENGUA MADRI!, por José Benito Mateos Pascual

Interlineado+- AFuente+- Imprimir el artículo
¡FELÍS DÍA LA LENGUA MADRI!, por José Benito Mateos Pascual
Noticias relacionadas

Comu tólus 21 de Jebreru, en tó’l Mundu se celebra el Día la Lengua Madri, un día pa reivindical que, lo mesmu que los pueblus chicus, las lenguas chicas tamién esistin y tamién tienin derechu a esistil.

Sigún “The Ethnologue”, nel Mundu se palran hogañu 7.100 lenguas diferentis, lo qu’es una riqueza. Y por el caminu han queáu otras 9.231. Y tóas esas lenguas perdías son cultura perdía, riqueza perdía. Y es que, cuandu una lengua se mueri, con ella mueri un mó y manera únicu de vel el mundu.

¿Y en Salamanca? Pos, por suerti, tamién palramus varias lenguas. Además de la del Estáu, en Salamanca tamién se palra’l llionés (prencipalmenti n’El Rebollal, Las Arribis, la Sierra Francia,…) y el portugués (La Alamedilla y La Bouza). La nuestra provincia es rica en cultura y el que se palrin tres lenguas diferentis no jadi más que mostralu. Y esu es una riqueza que tenemus el debel de guardal, que no se pierda. Si palramus del nuestru Reinu de Llión (Salamanca, Zamora y Llión), además de las ya mentás que palramus en Salamanca, tenemus d’añuil al gallegu palráu en Senabria y n’El Bierzu. Una riqueza más pa la nuestra tierra.

No jadi falta entral en leyis pa defendel las nuestras lenguas, TÓAS. Hai muchas razonis pa defendelas. Primeru, porque son una RIQUEZA, son un tesoru cultural. Segundu, porque son parti de las nuestras SEÑAS D’IDENTIDÁ, tamién mos jadin especialis las nuestras lenguas. Terceru, porque son HERENCIA de los nuestrus antepasáus, de los nuestrus padris y agüelus, y el guardal la lengua qu’ellus palrarun es un mó y manera d’honralus y de recordalus, pos mientris siga viva la lengua qu’ellus palrarun nunca no se habrán íu del tó… Y asina tólas que cá unu quiera añuil.

Asina, en un día comu hoi, el Día la Lengua Madri, celebremus la nuestra riqueza, celebremus la nuestra herencia cultural, celebremus las nuestras lenguas. FELÍS DÍA LA LENGUA MADRI.

NOTA: el escritu está ena “palra d’El Rebollal”, el mó y manera que tenemus n’El Rebollal d’ussal la lengua llionesa. N’un día comu el de hoy, me gustaría que juesi pubricáu asina

AFOTUS: “Calli los Arrierus” (Robrea); “Lembrança” (La Bouza)

José Benito Mateos Pascual “TXEBE”

Tamborileru y escritol

 

0 Comentarios

Sin comentarios Este artículo no tiene todavía comentarios

Lo sentimos!

Pero puedes ser el primero Deja un comentario !

Deja tu comentario

Su dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados con *

  Acepto la política de privacidad

Información sobre protección de datos

  • Responsable: MASHFE, C.B.
  • La finalidad de la recogida y tratamiento de los datos personales que le solicito es para gestionar tu solicitud en este formulario de comentarios.
  • Legitimación: Tu consentimiento.
  • Comunicación de los datos: No se comunicarán los datos a terceros salvo por obligación legal.
  • Podrás ejercer tus derechos de acceso, rectificación, limitación y suprimir los datos escribiendo a redaccion@ciudadrodrigo.net así como el derecho a presentar una reclamación ante una autoridad de control.
  • Contacto: redaccion@ciudadrodrigo.net.
  • Información adicional: Más información en nuestra política de privacidad.

 

Opinión

QUIÉN LE PONE EL CASCABEL, por José Luis Sánchez-Tosal Pérez

QUIÉN LE PONE EL CASCABEL, por José Luis Sánchez-Tosal Pérez   0

Estaba con el último sol en la calle mirando todo y nada tranquilamente cuando al final de la calle alguien que te llama la atención desaparece, me desperezo y voy [...]

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Booking.com

últimos comentarios

Vecino
July 11, 2020 Vecino

Marcos esto solo interesa si hay una capea después!sino solo figurar y presumir! [...]

ver artículo
Nick
July 11, 2020 Nick

A lo mejor es que representa a quienes lo hemos votado y pensamos que no [...]

ver artículo
Luis
July 11, 2020 Luis

El Estado aconfesional reconoce, valora y estima el sentimiento religioso de su pueblo, por [...]

ver artículo
vecina
July 11, 2020 vecina

En mi barrio han venido bastante gente de los que están fuera, Francia, País Vasco, [...]

ver artículo