última hora

TARDÍU, por José Benito Mateos Pascual

Interlineado+- AFuente+- Imprimir el artículo
TARDÍU, por José Benito Mateos Pascual
Noticias relacionadas

TARDÍU, por José Benito Mateos Pascual
“tamborileru” y escritor

La riqueza de las distintas modalidades lingüísticas de España es un patrimonio cultural que será objeto de especial respeto y protección (artículo 3.3. de la Constitución)

N’esti “Añu el Andanciu”, un día, y al sotru día, y tólus días mos tienin, a tóas horas, el andanciu ena arradiu, ena teli y en tólus medius. Asina que, n’esti Tardíu del que ya llevamus un mesinu, quería palral d’otras cosinas más d’andal por cassa o, n’esti casu, d’andal por el campu…

Y es qu’el Tardíu, el tiempu que vieni detrás del Veranu, es quiciás el tiempu que más me presta de tó’l añu. No ya por qu’el Tardíu no mos trái los sofocus, los caloris y los bichus del Veranu. El Tardíu es el tiempu nel que los nuestrus bosquis s’enllenan de coloris, pos son muchas las coloris que tiñín las vestimientas de los árbolis. Da lo mesmu que paséis polus caminus entri pinalis, robrealis, mostajalis, a la vega los ríus, de los regatus,… Los nuestrus bosquis mos ofrecin un montonáu de coloris qu’es imposibri d’esprical con palabras. N’esti tiempu nel que salil de cassa es cuasi un luju, los que tenemus el campu cerca pa podel salil a dal un paséu, podemus idil que somus ricus. Y es que lo güenu que puedin dalti los paséus por el campu, p’al cuerpu y pa la cabeza, es algu que no se puedi pagal con dineru.

Boletus edulis - ejemplar del Rebollar -rr

Y si, encima, te presta estal entreteníu y traelti algu pa cassa cuandu salis a paseal, el Tardíu puedi enllenalti la cesta, pos es el tiempu nel que la Madri Naturaleza mos ofreci los sus frutus. Moras pa jadel confituras, bruñus con el que jadel “pacharán”,… Y los reyis el Tardíu: los jongus. Y es qu’esti rinconinu el Reinu de León es mú ricu en jongus, y son muchas las crasis de jongus que puedis encontral en los nuestrus campus: jongus de los práus, jongus de los gordus, güevus de rei, champiñonis, nícalus,… Otru tesoru de los que tenemus muchus en la nuestra tierra y que mos jadi un poquinu más ricus a los que podemus salil a profital d’esus regalus de la Naturaleza.

¡Felís Tardíu!

NOTA: artículu escritu en la “palra d’El Rebollal” (mó y manera de palral el llionés n’El Rebollal)

 

 

1 Comentario

  1. Juana 17:23, oct 28, 2020

    Felicidadis Josi Benitu , esti inscritu dunus añus paca es el mejol que he leiu del refleju de la nuestra tierra y de lo guenu que tieni y que mos da, que la cuidemus y disfrutemus por muchus añus!

    Reply to this comment

Deja tu comentario

Su dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados con *

  Acepto la política de privacidad

Información sobre protección de datos

  • Responsable: MASHFE, C.B.
  • La finalidad de la recogida y tratamiento de los datos personales que le solicito es para gestionar tu solicitud en este formulario de comentarios.
  • Legitimación: Tu consentimiento.
  • Comunicación de los datos: No se comunicarán los datos a terceros salvo por obligación legal.
  • Podrás ejercer tus derechos de acceso, rectificación, limitación y suprimir los datos escribiendo a redaccion@ciudadrodrigo.net así como el derecho a presentar una reclamación ante una autoridad de control.
  • Contacto: redaccion@ciudadrodrigo.net.
  • Información adicional: Más información en nuestra política de privacidad.

 

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

últimos comentarios

Nicka
November 26, 2020 Nicka

Y bajada de impuestos, que el cuartel de la Guardia Civil nuevo se comience ya [...]

ver artículo
Del barrio
November 26, 2020 Del barrio

Supongo que a la familia del brote de hace unos días, los vigilará la Guardia [...]

ver artículo
fray
November 26, 2020 fray

A seguir así, que vamos bien. En lo que haya irresponsables de todas las edades, [...]

ver artículo
Caulfield
November 26, 2020 Caulfield

Este señor fue el que vino un rato durante la campaña electoral de las municipales, [...]

ver artículo