última hora

ANDANCIU, por José Benito Mateos Pascual

Interlineado+- AFuente+- Imprimir el artículo
ANDANCIU, por José Benito Mateos Pascual
Noticias relacionadas

ANDANCIU

Por José Benito Mateos Pascual

“tamborileru” y escritor

La riqueza de las distintas modalidades lingüísticas de España es un patrimonio cultural que será objeto de especial respeto y protección (artículo 3.3. de la Constitución)

El pasáu 31 de Diciembi le dijimus “vai con Dios” al añu 2020, un añu que quedará en la nuestra mimoria comu’l “Añu el Andanciu”. Y es qu’el añu que dejamus atrás quedará, pa siempri, marcáu en negru nel calendariu porque mos truju’l bichu y, con él, el Andanciu con mayúsculas, un Andanciu que mos ha teníu afecháus en las nuestras cassas, sin podel salil de los nuestrus pueblus en semanas, con las tabernas, restauranis y comercius afecháus (angunus, pa siempri), sin las fiestas los nuestrus pueblus, sin podel vel a la nuestra genti,…

Y, con tólu malu que jué esu, lo peol es la genti que, pol mé’l Andanciu, se jué pa no golvel pos, sobri tó a lo primeru, pocu o menus se sabía de lo qu’estaba pasandu. Y la genti se jué sin despedilsi, sin compaña, y sin podel la familia, en muchus casus, despedilsi d’ellus “comu Dios manda”. Agora que paici que vienin las famosas vacunas paici que se ve la lús al final peru, ¿p’andi mos va a lleval? Porqu’es muchu lo que s’ha perdíu y muchu lo que no golveremus a recuperal. Las cosas, por muchu que lo pensemus, nunca no van a golvel a sel comu antis…

Sin querel metelmi en el tema d’andi ha veníu el bichu, lo que mos ha decjáu craru son dos cosas. Lo primeru, qu’el nuestru sistema de salús no estaba preparáu pa lo que se mos ha veníu encima. Faltan médicus, faltan hospitalis (¿pa cuándu unu en Ciarrodrigu?), falta personal,… Y faltan medius. Algu que himus sufríu con juerza enas tres provincias el Reinu de Llión, Salamanca, Zamora y Llión. Y es que jasta’l tema el Andanciu lo han centralizáu andi siempri… “Los nuestrus representantis” mos jidun creel qu’el recortal en Sanidá mos iba a salil de baldi y la realidá mos ha dáu un mochadu enas naricis,… La sanidá es un DERECHU, anque angunas vedis quieran jadelmus creel qu’es un negociu… Y lo segundu, que a los nuestrus políticus, sobri tó de los partíus estatalis, les ha faltáu tiempu pa ussal el Andanciu comu arma contra el contrariu… ¡Qué nivel! Pa echalsi a lloral…

Agora, lo peol no es lo que himus pasáu, sinu lo qu’está pol venil. Y es que, con vacuna y con tó, no tieni pinta d’acabalsi el Andanciu n’esti añu. Asina que, dispués el “Añu el Andanciu”, apencipiamus agora el “Segundu Añu el Andanciu”. Esperemus que no jaga güenu al que se jué…

NOTA: artículu escritu en la “palra d’El Rebollal” (mó y manera de palral el llionés n’El Rebollal)

 

0 Comentarios

Sin comentarios Este artículo no tiene todavía comentarios

Lo sentimos!

Pero puedes ser el primero Deja un comentario !

Deja tu comentario

Su dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados con *

  Acepto la política de privacidad

Información sobre protección de datos

  • Responsable: MASHFE, C.B.
  • La finalidad de la recogida y tratamiento de los datos personales que le solicito es para gestionar tu solicitud en este formulario de comentarios.
  • Legitimación: Tu consentimiento.
  • Comunicación de los datos: No se comunicarán los datos a terceros salvo por obligación legal.
  • Podrás ejercer tus derechos de acceso, rectificación, limitación y suprimir los datos escribiendo a redaccion@ciudadrodrigo.net así como el derecho a presentar una reclamación ante una autoridad de control.
  • Contacto: redaccion@ciudadrodrigo.net.
  • Información adicional: Más información en nuestra política de privacidad.

 

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

últimos comentarios

Niccka
January 27, 2021 Niccka

Algunas fotos de la cola en calle, me preocupan, no se ve mucha distancia de [...]

ver artículo
VICENTE
January 27, 2021 VICENTE

Enhorabuena, José Luis, por este Premio. Merecido lo tienes. Será un estímulo en adelante. Y [...]

ver artículo
MEDIADOR
January 26, 2021 MEDIADOR

Señor ADMINISTRADOR APOSTÖLICO, con todo mi respeto, una cosa es hablar razonadamente, ponderada y con [...]

ver artículo
JUAN
January 26, 2021 JUAN

Es que yo pongo en el Nick mi nombre y a dia de hoy [...]

ver artículo